perjantai 8. kesäkuuta 2012

Vanhaa suolaa

Tapahtui eräs erikoinen juttu. Olin tullut töistä ja surffailin netissä, kun yksi miekkonen alkoi jututtamaan naamakirjassa. Siinä ei ollut mitään erikoista sinänsä, sillä olemme jutelleet aikaisemminkin. Erikoista oli se, että tällä kertaa olin itse vastaanottavainen ja mukana keskustelussa. Ihan kuin olisin jutellut hyvänkin kaverin kanssa.

Heppu, jonka kanssa keskustelin, ei kuitenkaan ole ollut suosiossani muutamaan vuoteen. Hän on mies, joka tiputti minut korkealta ja kovaa. Kesken ihanimman kuherruskuukauden hän lähetti minulle viestin, jossa sanoi, ettei halua tavata enää. Viesti ei olisi voinut tulla huonompaan aikaan. Loukkaannuin myös siitä, että hän ei voinut tehdä asiaa kasvotusten - esimerkiksi aamulla, jolloin hän oli luonani. Silloin hän ei puhunut mitään, mikä olisi viitannut tulevaan viestiin. Päin vastoin. Mies oli suunitellut tuovansa hammasharjan ja olohousut luokseni. No, myöhemmin selvisi, että hän lähetti viestin illalla, koska oli kuullut jonkun vanhan ihastuksensa eronneen pitkäaikaisesta poikaystävästä. Tyyppi ei siis halunnut pettää minua, kun kävi panemassa ihastustaan. Hirmu jaloa.

Olemme tosiaan olleet jonkinasteisissa keskusteluväleissä tapahtumien jälkeen. Olemme olleet tekemisissä. Tosin emme koskaan minun aloitteestani. En ole ajatellut häntä tai mitään häneen liittyvää ainakaan pariin vuoteen. Mutta jotenkin olen aina ollut kovin varautunut, kun hän on puhunut minulle. En ole osannut olla kovin rento, vaikken tunne, että minulla olisi kaunoja häntä kohtaan. Kai olen jotenkin ajatellut, ettei hän ole ansainnut seuraani.

Nyt kuitenkin juttelimme ja vitsailimme facessa kuin ylimmät ystävät. Alkoi olla jo myöhä, kun mies, Pyry, ehdotti yksille lähtemistä. Itse kuittasin, ettei asiassa ole enää mitään järkeä, kun pubit alkaisivat jo pian sulkea. Hän taivutteli hetken minua, ja lupauduin lähtemään, jos hän tarjoaisi minulle juoman. Vartin kuluttua istuimmekin lähikapakassa juttelemassa.

Myönnän, että minua jännitti. Olin valinnut paitaani sen 15minuutin ajan, kun odotin Pyryä. Lopulta kaikki meni ihan hyvin. Ihan kuin välillämme ei olisi koskaan ollutkaan mitään ongelmia. Enkä voinut olla huomaamatta, kuinka Pyryn vasemmasta nimettömästä puuttui eräs koru. En ottanut asiaa tietenkään puheeksi.

Ilta loppui ihan kaverillisissa merkeissää kun mies saatteli minut kotiin. En tiedä, olisiko meidän pitänyt halata, mutten tehnyt sitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti