sunnuntai 2. syyskuuta 2012

Matoa koukkuun

K heitti pari päivää sitten ehdotuksen, että tulisin hänen ja muutaman muun kaverin kanssa katsomaan jotain keikkoja. Olin tottakai iloinen kutsusta erityisesti sen takia, mistä suunnasta se tuli. Lupasin harkita asiaa. Kun keikkailtana kello lähestyi kahdeksaa, päätinkin lähteä yhdille parin muun ystävän kanssa. Toiveissa oli tottakai nähdä myös K:ta, sillä meillä oli ollut puhetta myös keikkojen jakoista eräässä toisessa baarissa. Sinne lopulta oli myös minun suunta. Toiveekkaana olin myös sen suhteen, että K lähtisi jatkoille luokseni, sillä minulla oli panttina hänen piponsa, joka jäi haltuuni vähän aikaa sitten. (Huomatkaa kuinka vaikeat miehet voivat pompotella meitä ihastuneita misuja. Sitä voidaan jättää eksän takia snägärille, mutta silti täällä jaksetaan odotella passissa.) Niinpä laittautuessa kotonani matchasin huulipunani alushousuihini.

Baarissa oli todella hauskaa, jos unohdetaan päänsärky, joka minulle jossain vaiheessa tuli. Säryn takia annoin muiden hoitaa juomapuolen ja pidin itseni vesilinjalla. Olin tanssimassa, kun huomasin erään miehen katselevan minua. Jaoimme lattialla muutaman merkitsevän katseen. Hetken näytti, että hän olisi tulossa luokseni, mutta sitten mies perääntyi. Pari uutta silmäystä, ja hän käveli minua kohti. This never happens. Mies esittäytyi minulle. Hän oli vaihtari Etelä-Amerikasta, ja minua pari vuotta nuorempi, söpö ja hyvä tanssimaan. Ehdotin tanssilattian hylkäämistä, ja siirryimme Brassin kanssa istumaan. Juttelimme ihan perustylsiä juttuja. Sitten Brassi kehui minua kauniiksi, ja lähentyi vähän. Kohteliaisuus ja hänen kätensä oli reidelläni. Sanoin etten ihan ole valmis muhinoimaan, ja mies vetäytyi. Saimme onneksi heitettyä vaivaantuneisuuden aika nopeasti pois.

Lähdimme vielä yhdessä tanssimaan. Se ei ollut mitään perseennylkytystä, siihen en olisi pystynyt. Tässä vaiheessa huomasin K:n. Meni muutama biisi, ja K tuli seuraamme tanssimaan. Ei mitään hajua, mistä tällainen peliliike. Kun kysyin, mitä hänelle kuuluu, mies vastasi "hyvää" ja jatkoi matkaansa. Outoa. Sisälläni oli jyllännyt aikamoinen myrsky siinä hetkessä kuin K ja Brassi tanssittivat minua. Voin sanoa miettineeni minuutissa moneen kertaan, miten selviäisin tilanteesta ja kumman matkaan lähtisin, jos lähtisin. Minun ei tarvinnut kuitenkaan vaivata sillä päätäni, kun K poistui seurasta.

Valomerkin aikaan olimme vielä tanssilattialla. Tässä vaiheessa henkilökohtainen tilani oli pienentynyt, kun Brassi tanssi vierelläni. Viimeinen biisi loppui, ja mies kysyi puhelinnumeroani. En ole varmaan koskaan ennen antanut puhelinnumeroani miehelle baarissa (ellei mies ole ollut homo. Homojen kanssa olen vaihtanut paljon numeroita!) Annoin Brassille tiettävästi oikean puhelinnumeroni, jos pikkunakkini kykenivät siihen typerän kosketusnäytön kanssa. Halasin miestä ja sanoin, että hän voi soitella.

Kun erkanimme, eräs vanha työkaverini tuli juttuttamaan minua. Oli mukava höpötellä hänen kanssaan ja olin jo ehdottamassa yöpalaa, kun eräs mies, joka oli tänään ollut yhden kaverini seurassa, tuli esittäytymään. Juttelimme siinä siihen asti, kun portsarit alkoivat olla jo vähän vihaisia viipyilystämme. Kadotin miehen narikassa ja lähdin yksin kotiin. Eipä sillä, että olisin häntä sinne halunnut viedä, mutta syömään ehkä.

En tiedä, onko Brassilla aikomuksia ottaa yhteyttä. Enkä ole varma typotinko numeroni. Voisin käydä hänen kanssaan kahvilla ja muuta, mutta luulen, ettei romanssia ole syntymässä. En oikein saanut selvää hänen huumorintajustaan. Sen sijaan ystäväni kaverin kanssa meillä oli kivaa vitsailua ennen kuin hänet hukkasin. Mutta on kyllä virkistävää saada huomiota myös muilta kuin noilta epämääräisiltä säädöiltä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti