tiistai 3. tammikuuta 2012

Pyhiä

Ajattelin kertoa vähän lomapäivistäni. Olen saanut vietellä kissanpäiviä viimeiset pari viikkoa. Olin järjestänyt itselleni vapaata Tapanin päiväksi sekä sen jälkeiselle päivälle. Tottakai. Olihan minulla ihan helvetin kovat odotuksen kyseiselle illalle. Miksi? Olin aika varma, että Kaveri olisi kaupungissa.

Olin odottanut Kaveria koko syksyn. Tapanin päivänä olisi meidän kuuma kohtaamisemme. Sinänsä oli ehkä todella typerää viettää iltaa hänen entisen tyttöystävänsä kanssa, jos toivoin voivani hempeillä Kaverin kanssa. Sain alkuillasta kuulla, että mies oli soittanut eksällensä. Olin helvetin mustasukkainen. Janottiko vanha suola? Miksei hän voinut kysellä minun suunnastani mitään.

Baarissa kohtasin Kaverin kanssa. Halasin häntä, kuten muitakin tuttuja samassa joukossa. Emme jutelleet yhtään. Sen sijaan tanssin koko illan hänen entisen tyttöystävänsä kanssa. Suhteellisen intiimistikin. Se tuntui aika tragikoomiselta. Olin vähän murtunut siitä, ettei Kaveri ollut ottanut minuun mitään kontaktia. Toisaalta ymmärsin sen hyvin seurani huomioon ottaen.

Tapasin Kaverin vielä myöhemmin samalla viikolla, kun olimme samassa porukassa viettämässä iltaa. Juttelimme vähän aikaa. Siinä ei mielestäni ollut mitään erikoista. Minusta vaikutti, että hän jutteli kanssani ihan mielellään. Kuitenkin herra katosi jossain vaiheessa kun olin tanssimassa. Hän lähti kotiin kertomatta muille.

Minua harmittaa todella paljon. Minua ei harmita se, ettemme vehtailleet. Minua harmittaa se, että hän ei vaikuttanut olevan kiinnostunut minusta. Olen miettinyt, mitä jos tilanteet olisivat olleet toisin. Entä, jos ympärillä ei olisi ollut niin paljon tuttuja. Olisimme varmasti viettäneet ihania päiviä yhdessä. Mutta sitten tajuan kuuluisain lausahduksen: "He is not into you." Jos Kaveri olisi kiinnostunut, hän olisi soittanut minulle silloin syksyllä, kun olin ensin soittanut hänelle. Jos hän olisi kiinnostunut, hän olisi ehkä laittanut minulle viestiä tullessaan kulmille. Jos hän olisi kiinnostunut, hän olisi kysynyt minulta jotain eikä vain vastannut kysymyksiini.

Masentavaa, mutta totta. Olisi niin paljon mukavampi elää haavemaailmassa. Soittasipa Kaveri.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti