sunnuntai 22. tammikuuta 2012

Tommi

Ystävälläni oli tuparit, ja asunto oli aivan täynnä koko illan. Loppuillasta juhlintaan liittyi myös kurssikaverini, Tommi. Itseasiassa minulla oli pieni osa hänen kutsumisessaan paikalle. Ei mitään taka-ajatuksia siinä. Taisin olla elämäni humalassa, koska päädyin laulamaan karaoke-duettoakin. Ilta kulki todella nopeasti, kun vaihdoimme juottolasta toiseen.

Pääsimme joukolla tanssimaankin. Jälkeen päin ajatellen se ei voinut olla kovin koordinoitua. Täysillä kuitenkin vedin, sillä reidet olivat aamulla kipeät. Tanssin enimmäkseen Tommin kanssa, koska muut tuntuivat olevan kiinnostuneempia juomispuolesta. Hyvä, että itse tajusin siinä vaiheessa lopettaa sen homman. Jossain vaiheessa koko tuparikööri kerääntyi tanssilattialle jorailemaan. Silloin Tommi otti käsistäni kiinni - tai ehkä minä otin hänenkäsistään. En oikeastaan tiedä. Tanssimme pidellen toisistamme kiinni useammankin biisin. Se ei ollut mitään intiimiä, ennemminkin riehakasta.

Valomerkin aikoihin lähdimme Tommin kanssa aika ripeästi pois muiden katseilta. Lähdimme automaattisesti kävelemään minun kämppäni suuntaan. Ulko-ovella Tommi ehdotti jatkoja. Jaoimme tupakan ennen kuin tulimme luokseni. Puhuimme aika paljon kouluhommista ja epävarmuudestamme töiden suhteen. Kun menimme asuntooni, sujahdin aika nopeasti peiton alle. Tommi istui vieressä. Puhuimme varmasti ainakin tunnin ennen kuin silmäluomet alkoivat tuntua vähän liian raskailta. Mietin, että jos haluaisin, voisin varmaan suudella häntä. Sitä en kuitenkaan tehnyt.

Tommi kysyi, voisinko tehdä hänelle tilaa vierestäni. Vähensimme vaatetta ja sammutimme valot. Olimme lusikassa. En muista mistä juttu lähti liikkeelle, mutta avauduimme toisillemme aika kipeistäkin asioista. Samalla kun juttelimme mies hipsutti varovasti selkääni. Muistan ajatelleeni, että jos nyt jotain on tapahtumassa, se ei tapahtuisi minun aloitteestani. Tommi kertoi minulle aika ikävästä ajasta hänen elämässään. Silloin otin hänen kädestään kiinni, vedin sen luokseni ja silitin. Tommi painoi päänsä minua vasten. Hän suuteli niskaani niin varovaisesti, etten ole varma, tapahtuiko sitä. Siihen nukahdimme.

Aamulla heti herättyään Tommi lähti kotiin.

En oikein tiedä, miten suhtautua tähän. Minulla on ollut pieni ihastuminen Tommiin ehkä pari vuotta. Mutta olen aina pitänyt häntä vain kaverina. Minulla on ollut muutama kerta kun olen miettinyt, onko tässä jotain meneillään, kun mies on pyytänyt minua jatkoille. Sitten on vielä eräs toinen tekijä, joka mutkistaa "hiukan" asioita. Tommi seurustelee. Hän on kaukosuhteessa. Tuossa on syy, miksi ajattelin, että odotan hänen aloitettaan, jos jotain on tapahtuakseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti